آدرس کارخانه: خراسان رضوی، سبزوار، فاز دوم شهرک صنعتی، صنعت 1

ساعت کاری 8 الی 17

info@dr-zarghani.com

تلفن تماس : 2-05144335031

آدرس کارخانه: خراسان رضوی، سبزوار، فاز دوم شهرک صنعتی، صنعت 1

درمان گیاهی دیابت | راهکار طب سنتی برای درمان قند خون بالا چیست؟

درمان گیاهی دیابت

سطح قند خون نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در سلامت بدن دارد. در افرادی که سطح قند خون یا همان گلوکز بالاست، بدن به شکل طبیعی به انسولین مقاوم شده و همین مساله نیز باعث ابتلا به بیماری دیابت می‌شود. برای چنین افرادی رعایت رژیم غذایی و داشتن سبک زندگی پرتحرک، عاملی موثر در تنظیم قند خون است. در کنار تمامی این موارد نباید نسبت به اقدامات درمانی بی‌تفاوت بود. امکان درمان دیابت به کمک داروهای شیمیایی نیز فراهم است اما بعضی افراد ترجیح می‌دهند به جای داروهای شیمیایی با داروهای گیاهی قند خون را کنترل کنند. در این مطلب قصد داریم راهکارهای درمان گیاهی دیابت را به شما معرفی کنیم.

درمان قند خون در طب سنتی به کمک عصاره‌های گیاهی

درمان گیاهی قند خون بالا استفاده از عرقیات خوراکی همواره توسط متخصصان طب سنتی توصیه شده است و در بین خانواده‌های ایرانی نیز این روش درمانی محبوبیت زیادی دارد. شما بعد از آشنایی با عرقیات گیاهی که در ادامه این بخش به آن‌ها می‌پردازیم، می‌توانید این محصولات را در منزل تهیه و یا از مراکز خریدی که این عرقیات طبیعی را دارند، خرید کنید.

استفاده از عصاره خوراکی ایرینجیوم

استفاده از عصاره خوراکی ایرینجیوم برای درمان گیاهی دیابت

عصاره خوراکی ایرینجیوم یکی از مهم‌ترین عصاره‌های گیاهی برای کنترل قند خون است. تحقیقات نشان می‌دهند که بر خلاف روش‌های درمانی مبتنی بر داروهای شیمیایی، عصاره بوقناق باعث فعالسازی لوزالمعده و همچنین ترشح بیش از حد انسولین می‌شود.

از جمله فواید درمانی این عصاره گیاهی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • افزایش گلبول‌های قرمز که برای درمان کم‌خونی مفید است
  • کاهش قند خون
  • تصفیه‌کننده قدرتمند خون
  • رفع انسداد عروق
  • پاکسازی کبد چرب

مصرف عرق بابا آدم برای درمان گیاهی و کنترل دیابت

یکی از عرقیات گیاهی پرکاربرد برای درمان گیاهی دیابت، عرق بابا آدم است. این عرق که با نام‌های فیل گوش و لوف هم شناخته می‌شود، خواص متعددی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، کاهش قند خون است. برای مصرف عرق بابا آدم باید ناشتا باشید و روزی دو نوبت در صبح و عصر از آن یک استکان میل کنید.

مصرف عرق بابا آدم برای درمان گیاهی و کنترل دیابت

درمان گیاهی دیابت با عرق برگ گردو

یکی دیگر از روش‌های درمانی در طب سنتی برای درمان دیابت، عرق برگ گردو است. در حقیقت برگ درخت گردو خاصیت کاهش‌دهنده قند خون را دارد. در صورتی که از برگ این درخت عرق تهیه شود و روزانه دو نوبت از آن استفاده شود، شاهد تاثیرات چشمگیر آن در کاهش میزان قند خون خواهید بود. عرق برگ گردو را همچنین می‌توانید با آب پرتقال یا آب معمولی هم مخلوط کنید.

چرا برای درمان گیاهی دیابت عرق کاسنی را پیشنهاد می‌کنند؟

یکی از تاثیرات مهم عرق کاسنی کاهش قند خون است. اما طعم این عرق ممکن است برای بعضی از افراد جالب نباشد. به همین علت برای خوشایندتر کردن آن می‌توان آن را با آب مرکبات یا آب معمولی ترکیب کرد. برای استفاده از عرق کاسنی باید روزانه در دو نوبت و هر بار یک استکان عرق کاسنی برای کاهش قند خون مصرف کنید.

در طب سنتی از عرق کاسنی برای موارد زیر هم استفاده می‌شود:

  • درمان خون ادراری
  • یرقان
  • ورم طحال
  • ورم مفاصل
  • تب و تب نوبه

انواع دمنوش‌های گیاهی برای درمان دیابت

یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی یک فرد دیابتی کنترل رژیم غذایی به شکلی است که قند خون بالا نرود و نوشیدنی‌ها و غذاهایی جایگزین شوند که قند خون را کاهش دهند. استفاده از دمنوش برای پایین آوردن فوری قند خون در طب سنتی بسیار پیشنهاد می‌شود. در ادامه این بخش چند نمونه از دمنوش‌ برای پایین آوردن قند خون را نام می‌بریم.

انواع دمنوش‌های گیاهی برای درمان دیابت

استفاده از دمنوش دارچین برای کاهش قند خون در طب سنتی

ترکیبات موجود در دمنوش دارچین می‌توانند با چند روش قند خون را کاهش دهند. برای نمونه قند یا گلوکز را در جریان خون پخش کرده و یا میزان حساسیت به انسولین را افزایش می‌دهد. برای تهیه این دکمنوش باید مقداری دارچین خشک شده را درون یک قوری حاوی آب جوشیده بریزید و با دادن حرارت غیرمستقیم آن را دم کنید. توصیه می‌کنیم برای درمان گیاهی دیابت روزانه یک فنجان از این دمنوش را میل کنید.

مصرف دمنوش بادرنجویه برای پایین آوردن قند خون

بادرنجویه چیست؟ بادرنجویه گیاهی است که ما به طور معمول آن را به عنوان آرام‌بخش و خواب‌آور می‌شناسیم. اما این گیاه در کاهش قند خون هم تاثیر بالایی دارد. بادرنجویه با تحریک جذب گلوکز و مهار کردن سنتز گلوکز باعث کاهش قند خون می‌شود. تهیه‌ی دمنوش این گیاه هم مانند دمنوش دارچین با حرارت غیر مستقیم و مصرف به‌ شکل روزانه است.

دمنوش چای ترش

دمنوش چای ترش

چای ترش یکی از گزینه‌های موجود برای درمان گیاهی دیابت است که به دلیل طعم ترش آن به این نام مشهور شده است. این دمنوش به علت طعم آن می‌تواند باعث کاهش فوری قند خون شود. برای تهیه این دمنشو باید مقداری برگ خشک چای ترش را درون آب جوش بریزید و سپس به کمک حرارت غیر مستقیم روی کتری دم کنید. بعد از نیم ساعت هم باید آن را صاف و سپس میل کنید. شما روزانه تا دو بار هم می‌توانید این دمنوش را استفاده کنید.

دمنوش گزنه چطور به کاهش علائم بیماری دیابت کمک می‌کند؟

گیاه گزنه برای کاهش قند خون در طب سنتی یک داروی کاربردی و مهم است. فایده اصلی این گیاه این است که باعث کاهش گلوگز در خون می‌شود. همچنین نقش محافظتی در برابر افزایش میزان قند خون و نابودی سلول‌های ناحیه پانکراس دارد. تهیه این دمنوش دقیقا مانند دمنوش‌های قبلی است. توصیه می‌کنیم دمنوش گزنه را با معده‌ پر و بعد از صرف غذا میل کنید.

درمان گیاهی دیابت

درمان گیاهی دیابت بهترین روش مدیریت این بیماری است

دیابت بیماری خطرناکی است که باید در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به درمان آن اقدام کنید؛ زیرا این بیماری عوارض خطرناکی دارد و ممکن است جان مبتلایان را به خطر بیندازد. برای درمان دیابت می‌توانید از داروهای شیمیایی هم استفاده کنید اما معمولا این داروها دارای عوارض جانبی هستند و درمان گیاهی دیابت عوارض کمتری دارد.

سوالات متداول

بهترین عصاره‌های گیاهی برای درمان دیابت کدام عصاره‌ها هستند؟

عصاره خوراکی ایرینجیوم، عرق کاسنی و باباآدم از بهترین عصاره‌های گیاهی برای درمان دیابت هستند.

آیا دمنوش گزنه باعث کاهش قند خون می‌شود؟

بله دمنوش گزنه سطح گلوکز خون را کاهش می‌دهد و در درمان دیابت موثر است.

مبتلایان به دیابت از خوردن چه مواد غذایی محروم هستند؟

به طور کلی محرومیت مطلقی در خصوص مصرف مواد خوراکی وجود ندارد اما قندهای ساده به دلیل اثربخشی بالاتر سطح قند خون باید کنترل شده و محدود مصرف شوند.