آدرس کارخانه: خراسان رضوی، سبزوار، فاز دوم شهرک صنعتی، صنعت 1

ساعت کاری 8 الی 17

info@dr-zarghani.com

تلفن تماس : 2-05144335031

آدرس کارخانه: خراسان رضوی، سبزوار، فاز دوم شهرک صنعتی، صنعت 1

۴ عصاره خوراکی برای درمان گیاهی زخم معده در خانه

درمان گیاهی زخم معده

یکی از بیماری‌هایی که ممکن است هر فردی در طول زندگی خود چند باری به آن مبتلا شود، زخم معده است. افرادی که به زخم معده دچار می‌شوند، می‌توانند با دو روش گیاهی یا دارویی (شیمیایی) این بیماری را درمان کنند. بسیاری از افرادی درگیر با این بیماری، روش گیاهی و خانگی را برای درمان آن انتخاب می‌کنند. از لیورایز، سیر، کندر و بابونه به عنوان درمان‌های گیاهی بیماری زخم معده یاد می‌شود. برای آشنایی با انواع روش‌های درمان گیاهی بیماری زخم معده، این مطلب را از دست ندهید.

زخم معده؛ بیماری که ممکن است هر شخصی را درگیر کند

زخم معده را می‌توان یکی از بیماری‌هایی معرفی کرد که ممکن است هر فرد در طول زندگی خود حداقل یک بار به آن دچار شود. در صورت بروز این بیماری، مشکلاتی برای گوارش فرد ایجاد می‌شود که در صورت حاد بودن، روی بخش‌های دیگر بدن تاثیر می‌گذارد.

درمان گیاهی زخم معده چیست

درمان زخم معده در طب سنتی به کمک داروها و گیاهان طبیعی خاصی انجام می‌شود. در حالی که در روش‌های امروزی و در داروهای شیمیایی، از مواد متفاوتی استفاده می‌شود. بسیاری از افرادی که درگیر زخم معده می‌شوند، ترجیح می‌دهند برای درمان آن به سراغ روش‌های درمان خانگی زخم معده بروند.

درمان گیاهی زخم معده چیست

در ادامه لیستی از انواع داروی گیاهی برای زخم معده وجود دارد:

  • لیکورایز
  • سیر
  • زردچوبه
  • کندر
  • زنجبیل
  • بابونه

داروهای گیاهی برای درمان زخم معده کدام هستند؟

همان‌طور که اشاره کردیم، افراد زیادی برای درمان زخم معده روش درمان گیاهی را انتخاب می‌کنند. البته توصیه می‌کنیم به صورت هم‌زمان، تمام گیاهان و روش‌های درمان زخم معده در طب سنتی را امتحان نکنید. بهتر است بین هر روش چند ساعتی فاصله باشد. در ادامه با برخی از داروهای گیاهی باری درمان خانگی زخم معده آشنا می‌شویم.

۱. عصاره خوراکی لیکورایز (شیرین بیان)

یکی از بهترین روش برای زخم معده درمان خانگی، مصرف لیکورایز یا همان شیرین بیان است. این عصاره علاوه‌ بر درمان زخم معده، در درمان بیماری‌های دیگری نیز تاثیرگذار است که از جمله آن‌ها می‌توان به مشکلات گوارشی، مسمومیت‌های غذایی، زخم معده و سوزش سر دل اشاره کرد. به طور کلی، این عصاره درمان قطعی برای زخم معده نیست و اگر بخواهید آن را به صورت تنها و بدون هیچ داروی دیگری مصرف کنید، پروسه درمان شیرین بیان برایتان بسیار طولانی خواهد شد. این در حالی است که در صورت استفاده به عنوان مکمل دارویی، تاثیر آن چند برابر خواهد شد.

عصاره خوراکی لیکورایز

نکته مهم درباره مصرف عصاره خوراکی لیکورایز، اختلال آن با برخی داروها است. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم اگر قصد مصرف این دارو را دارید، حتما با یک پزشک متخصص در این حوزه صحبت کنید تا درگیر هیچ‌گونه اختلال دارویی نشوید.

۲. مصرف سیر؛ روشی برای درمان خانگی زخم معده

اگر درگیر بیماری زخم معده و درمان آن شده‌اید، مصرف سیر را پیشنهاد می‌کنیم. به طور کلی، سیر دارای خواص ضدمیکروبی و ضدباکتریایی است. طبق آزمایشاتی که در چند سال گذشته انجام شد، سیر می‌تواند سرعت ترمیم زخم‌های معده را بیشتر کند و حتی باعث پیشگیری از بروز آن شود. برای این منظور، توصیه می‌کنیم روزانه دو حبه سیم خام مصرف کنید. با تکرار این رفتار برای چند و حداقل سه روز، زخم معده‌تان بهتر خواهد شد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که نسبت به مصرف سیر و بوی آن حساس هستند، توصیه می‌کنیم عصاره آن را تهیه و مصرف کنید. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که سیر به عنوان یک رقیق‌کننده خون شناخته می‌شود. به همین خاطر، ممکن است با داروهایی مانند وارفارین و آسپرین تداخل داشته باشد. در نتیجه، توصیه می‌کنیم حتما برای مصرف سیر جهت درمان زخم معده با پزشک معتمد خود مشورت کنید.

۳. مصرف کندر

از جمله روش‌های دیگر برای در‌مان گیا‌هی ‌زخم معد‌ه می‌توان به کندر اشاره کرد. از جهاتی مصرف کندر را می‌توان به عنوان بهترین در‌مان گیا‌هی ز‌خم معد‌ه معرفی کرد. توجه داشته باشید که اگر روزانه تنها یک گرم کندر مصرف کنید، تا 30 درصد زخم معده‌تان بهتر خواهد شد. در صورتی که روزانه در حدود 350 میلی‌گرم کندر مصرف کنید، بعد از مدت 2 هفته، عفونت‌های هلیکوباکتری معده تا 15 درصد بهبود پیدا خواهد کرد.

۴. دمنوش بابونه؛ مسکنی برای زخم معده

یکی دیگر از راههای درمان گیاهی زخم معده، مصرف بابونه است. به طور کلی، با مصرف چای بابونه یا حتی خود این گل، اسپاسم روده و التهاب یا حتی زخم معده‌تان از بین خواهد رفت. حتی در این رابطه، در سال 2012 تحقیقاتی انجام شد. نتیجه این آزمایش، تاثیر واقعی بابونه بر درمان زخم معده بود. در نتیجه، اگر به دنبال بهترین روش درمان گیاهی زخم معده هستید، توصیه می‌کنیم حتما دمنوش بابونه را در لیست وعده‌های روزانه‌تان قرار دهید.

دمنوش بابونه؛ مسکنی برای زخم معده

زخم معده؛ بیماری که با مصرف داروهای گیاهی درمان می‌شود

یکی از بیماری‌ها و التهابات رایج، زخم معده است. از جمله روش‌های گیاهی برای درمان زخم معده می‌توان به لیکورایز، سیر، کندر و بابونه اشاره کرد. اگر قصد درمان این نوع التهاب را دارید، توصیه می‌کنیم حتما در کنار مصرف برخی داروهای شیمایی، از گیاهان مخصوص نیز استفاده کنید. مصرف این گیاهان حتی احتمال بروز این التهاب را نیز تا حد زیادی کاهش خواهد داد. البته حتما قبل از مصرف این داروها با پزشک متخصص مشورت کنید تا در صورت بروز هرگونه اختلال دارویی، رویه مصرف را تغییر دهید.

سوالات متداول

آیا می‌توان از زنجبیل نیز برای درمان زخم معده استفاده کرد؟

بله. مصرف زنجبیل حتی به بهبود زخم‌های گوارشی نیز کمک خواهد کرد.

آیا می‌توان چند روش گیاهی درمان زخم معده را با هم ترکیب کرد؟

بله. اما باید در بازه‌های زمانی مناسب این داروها را مصرف و حتما ابتدا با پزشک متخصص مشورت کنید.

آیا روش‌های گیاهی درمان زخم معده به پیشگیری از آن نیز کمک می‌کنند؟

بله. مصرف برخی از این داروها و گیاهان مانند سیر به پیشگیری از زخم معده نیز کمک خواهد کرد.