آدرس کارخانه: خراسان رضوی، سبزوار، فاز دوم شهرک صنعتی، صنعت 1

ساعت کاری 8 الی 17

info@dr-zarghani.com

تلفن تماس : 2-05144335031

آدرس کارخانه: خراسان رضوی، سبزوار، فاز دوم شهرک صنعتی، صنعت 1

نکات مهم درباره اسانس ها

در واقع ، طبق تحلیل بازار جهانی آروماتراپی ، مشخصات شرکت ها ، اندازه ، سهم ، رشد ، روندها و پیش بینی های سال 2024 ، پیش بینی می شود که بازار جهانی آروماتراپی بین سال های 2017 و 2024 با رشد 8 درصدی روبرو شود.

اما روغنهای اساسی دقیقاً چیست؟ برای تازه واردین به این روند ، این روغن های فوق العاده قوی – که بعضی از آنها قرن هاست وجود دارد – از گیاهان استخراج می شوند تا طعم ها ، رایحه ها و خواص مفید کلی آنها را بدست آورند.

این مواد به پوست ، مو و مجموعه مراقبت های بهداشتی شما افزوده می شوند و همچنین می توانند برای رایحه درمانی استفاده شوند.


قبل از اینکه شروع کنی


قبل از شروع ، چند نکته اساسی را باید هنگام کار با روغنهای اساسی به خاطر بسپارید:

هنگام استفاده موضعی روغن ، همیشه از روغن حامل استفاده کنید. اینها روغنهایی هستند که برای رقیق سازی روغنهای اساسی مانند روغن نارگیل یا جوجوبا استفاده می شوند.
همیشه قبل از استفاده از هر چیزی در نواحی بزرگتر پوست ، تست پچ انجام دهید.
بسیاری از روغنهای اساسی سمی هستند و نباید از طریق دهان مصرف شوند ، مگر اینکه تحت مراقبت خاص یک متخصص بهداشت و درمان باشند.
روغنهای اساسی “خالص” بخرید. انواع متنوع و روغنهای عطر وجود دارد که فواید یکسانی ندارند.
انواع روغنهای اساسی
اسطوخودوس
این روغن فوق العاده محبوب انواع مزایا را دارد. این رایحه نامطبوع گل می تواند به افراد در آرامش و خواب کمک کند. علاوه بر این ، مشخص شده است که تنفس آن می تواند در کاهش سردرد کمک کند ، در حالی که استفاده از روغن به صورت موضعی ممکن است به کاهش خارش و تورم ناشی از گزش اشکال کمک کند.

ایمنی: چند عارضه جانبی شناخته شده وجود دارد. این موارد شامل حالت تهوع ، سردرد ، لرز و استفراغ است. همچنین در صورت عدم تحمل می تواند پوست را تحریک کند.

بابونه رومی


این روغن با ترکیبی از رایحه ای سبک از گیاهان و گیاهان دارویی باعث می شود که هنگام پخش شدن و استنشاق از طریق بخار ، خیال شما را راحت کند. گرچه این روغن برای آرام سازی ذهن عالی است ، اما به همان اندازه برای پوست مفید است و مشخص شده است که برای درمان بیماری هایی مانند التهاب و اگزما نیز مفید است.

ایمنی: هرکسی به گل مروارید ، گل همیشه بهار و گیاه توت فرنگی حساسیت دارد ، باید از استفاده کامل این روغن خودداری کند.

گل سرخ


هنگامی که رایحه شیرین و گلی روغن گل استشمام می شود ، نشان داده شده است که به کاهش اضطراب کمک می کند. همچنین مشخص شده است که خواص آنتی اکسیدانی آن به درمان آکنه و بهبود چهره برای ظاهر جوان تر کمک می کند.

ایمنی: تحریک پوست می تواند در صورت استفاده موضعی ایجاد شود ، بنابراین اگر می خواهید از مزایای مراقبت از پوست روغن گل رز استفاده کنید ، حتما از مقدار بیشتری از روغن حامل استفاده کنید.

زوفا


از این روغن اساسی خاکی ، گیاهی و رایحه شیرین می توان روی پوست استفاده کرد تا به حداقل رساندن جای زخم ، کاهش التهاب و کمک به عنوان یک ماده درمانی کلی کمک کند.

ایمنی: اگر باردار هستید یا سابقه تشنج دارید از زوفا استفاده نکنید.

یلانگ یلانگ


این روغن گلدار رایحه ای تند اما شیرین ساطع می کند و به عنوان کمکی در ایجاد آرامش ، ایجاد عزت نفس پیشنهاد شده و حتی ممکن است به عنوان یک ماده دفع کننده نسبت به حشرات خاص عمل کند. این ماده اغلب در محصولات آرایشی یافت می شود و نوید لباس های شسته شده از فواید زیبایی ، از جمله درمان پوست ترکیبی و رشد مو است.

مرام


گفته می شود که این روغن ضروری با بوی نرم با رفع آکنه و ترک پوست ، مشکلات پوستی را درمان می کند و حتی ممکن است به درمان پای ورزشکار کمک کند.

ایمنی: اسهال را هرگز نباید به صورت خوراکی مصرف کرد. اگر به صورت موضعی از آن استفاده می کنید ، توجه داشته باشید که علت آن ایجاد درماتیت است. عوارض جانبی جدی تر شامل بی نظمی قلب و کاهش فشار خون است. همچنین اگر توسط افراد باردار مصرف شود می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد.

وتیور


رایحه شیرین واسمیر Thesmoky ، غالباً در رایحه درمانی آرام برای تقویت روحیه کلی شما و آرامش اعصاب شما استفاده می شود. در مورد فواید آنتی اکسیدانی آن ، به نظر می رسد که به ارتقا health سلامت پوست و بهبود جای زخم کمک می کند.

ایمنی: از آنجا که ضد تحریک کننده و حساسیت زا نیست ، برای کسانی که نمی توانند از پس روغن های اساسی دیگر برآیند ، یک گزینه عالی موضعی است.

کندر


رایحه این رایحه ممکن است برای شما بوی فصل تعطیلات داشته باشد ، اما همچنین دارای انواع خواص قابض ، هضم ، ضد عفونی کننده و ضد عفونی کننده است.

این دارو ممکن است از مشکلات دهانی مانند بوی بد دهان ، دندان درد ، حفره ها و زخم های دهان جلوگیری کند و حتی یک مطالعه نشان می دهد که می تواند به بهبود سلامت پوست کمک کند.

ایمنی: جدا از حساسیت بالقوه پوستی ، کاربران می توانند خیالشان راحت باشد و بدانند که استفاده از کندر عوارض جانبی عمده ای ندارد.

گریپ فروت


حتی اگر این ماده نیز از میوه مرکبات گرفته شده باشد – به طور دقیق پوست آن – دارای رایحه ای تلخ و تازه است و یک روغن محبوب برای استفاده در دیفیوزر است. گفته شده است که دارای خواص ضد قارچی است که ممکن است به کاهش هر گونه باکتری مضر در داخل بدن کمک کند.

ایمنی: دوباره ، مانند لیمو ، هنگام استفاده موضعی از اشعه ماورا بنفش خورشید خودداری کنید.

چوب درخت سرو


چوب درخت سرو و خاکی و بوی طبیعی چوبی برای تعدادی از درمان های موضعی زیبایی استفاده می شود. مطالعات نشان داده است که این مزایا شامل مبارزه با آکنه ، درمان اگزما و کاهش شوره سر است. علاوه بر همه اینها ، همچنین گفته می شود که به کاهش آرتروز و تسکین سرفه کمک می کند.

ایمنی: لازم به ذکر است که هیچ یک از این مزایا از مصرف روغن حاصل نمی شود. مصرف روغن چوب درخت سرو بی خطر نیست و در صورت انجام این کار می تواند منجر به استفراغ ، حالت تهوع ، تشنگی و آسیب به دستگاه گوارش شود.


نعناع فلفلی


هنگامی که رایحه گیاهی ریز این روغن را استشمام می کنید ، برخی شواهد نشان داده است که می تواند علائم IBS را تسکین دهد. به همین ترتیب ، مقدار محدودی از شواهد نشان داده است که این روغن می تواند به سردرد و سو ind هاضمه کمک کند.

وقتی به صورت موضعی اعمال شود ، بلافاصله یک اثر خنک کننده را حس خواهید کرد. این می تواند به مواردی مانند درد عضلانی (و به طور بالقوه به افزایش عملکرد ورزشی کمک کند) ، تسکین آفتاب سوختگی و خارش های پوستی مانند پیچک سمی یا گزش حشرات کمک کند.

ایمنی: روغن ضروری نعناع فلفلی نباید مصرف شود زیرا می تواند عوارض جانبی جدی مانند دل درد ، سردرد ، مری تحریک شده و زخم های دهان ایجاد کند. بنابراین اگر می خواهید نفس خود را تازه کنید ، فقط به نعناع های واقعی بچسبید.

نعناع


این گزینه دیگر نعناع از نظر عطر و فواید کاملاً شبیه نعناع است ، بنابراین می تواند به عنوان یک گزینه جایگزین مورد استفاده قرار گیرد. خواهید فهمید که روغن نعناع کمی شیرین تر به رایحه آن ضربه می زند و مشخص شده است که خاصیت ضد قارچی دارد.

همچنین این اثر همان اثر خنک کنندگی نعنا را که به صورت موضعی استفاده می شود ، فراهم می کند ، که باعث می شود برای دفع حشرات ناخواسته و تسکین گزش اشکالات نیز مفید باشد.

ایمنی: اگر باردار یا شیرده هستید ، قبل از استفاده از روغن نعناع با پزشک خود صحبت کنید.

روغن ریحان


اسانس استخراج شده از ریحان فواید موضعی و داخلی زیادی دارد. ثابت شده است که این ماده ضد ویروس و ضد التهاب است ، بنابراین می تواند به عنوان داروی سرماخوردگی و آنفولانزا و شل کننده عضلات عمل کند.

همچنین برای درمان آکنه مشخص شده است ، و یک مطالعه قدیمی حتی نشان داد که این روش به عنوان راهی برای کاهش استرس عمل می کند. برای از بین بردن تجمع و تقویت درخشش می توانید آن را به درمان های مو اضافه کنید.

ایمنی: اگر باردار یا شیرده هستید ، قبل از استفاده از روغن ریحان با پزشک خود صحبت کنید.

ملائوس


شما احتمالاً این روغن را با نام متداول آن – روغن درخت چای – همراه با تشخیص رایحه دارویی آن می شناسید. این ماده علاوه بر درمان افزایش حساسیت ، به عنوان یک درمان ضد باکتری ، ضد التهاب و ضد ویروس نیز استفاده می شود.

به لطف این مزایا ، نشان داده شده است که به درمان اگزما ، کاهش واکنش در افراد آلرژیک به نیکل و حتی درمان عفونت های استافی و گزش اشکالات کمک می کند.

ایمنی: فقط باید این روغن را استنشاق کنید یا به صورت موضعی استفاده کنید – هرگز آن را مصرف نکنید. اگر این کار را انجام دهید ، می توانید مشکلات گوارشی ، کهیر یا سرگیجه را تجربه کنید.

روغن درخت چای دارای نقاط قوت مختلف است. اگر خالص است حتماً آن را رقیق کنید. همچنین ممکن است حساسیت به روغن درخت چای – و هر روغن دیگر برای این موضوع وجود داشته باشد.

لیمو


این روغن مرکبات مملو از آنتی اکسیدان است که می تواند به کاهش التهاب ، مبارزه با کم خونی ، افزایش سطح انرژی و رفع حالت تهوع کمک کند.

ایمنی: برای تغذیه می توانید از آن روی پوست خود استفاده کنید ، اما به یاد داشته باشید: به دلیل اینکه فوق العاده حساس به نور است ، فقط باید شب استفاده کنید و صبح آن را بشویید. هنگام استفاده موضعی از روغن لیمو ، پوست را در معرض نور آفتاب قرار ندهید.

درخت سرو


این روغن کمتر شناخته شده رایحه چوبی منتشر می کند و گفته می شود به دفع اشکالات و کاهش استرس کمک می کند. اصلی ترین قرعه کشی آن توانایی ظاهری آن در ایجاد چهره ای سالم و درخشان است.

ایمنی: اگر بیش از حد و خیلی سریع استنشاق کنید ، می تواند ریه ها و دستگاه تنفسی شما را تحریک کند. آن را به صورت خوراکی مصرف نکنید زیرا مسمومیت نشان داده شده است.

Helichrysum


این روغن – که بویی از ترکیب عسل و یونجه دارد – دارای خواص آنتی اکسیدانی ، ضد باکتریایی ، ضد قارچی و ضد التهابی است که می تواند به ارتقا health سلامت داخلی و خارجی کمک کند. وقتی بر روی پوست قرار گرفت ، مطالعات نشان داده است که می تواند به درمان پا ، آکنه و پسوریازیس در ورزشکاران کمک کند.

ایمنی: به طور کلی یک روغن ایمن در نظر گرفته می شود و گفته می شود که واکنش های آلرژیک کمی یا کمی ایجاد می کند ، و این گزینه ای ایده آل برای کسانی است که حساسیت پوستی دارند.

کاسیا


این روغن از گیاه cinnamomum cassia گرفته شده است ، رایحه ای گرم و تند مشابه دارچین واقعی دارد ، هرچند کمی شیرین تر است. بر خلاف اثر خنک کنندگی روغن های نعناع ، روغن کاسیا بدن را گرم می کند ، که می تواند احساس آرامش در مردم ایجاد کند.

ایمنی: گفته شد ، هر کسی که باردار است نباید از این روغن استفاده کند.

پونه کوهی


این اسانس ادویه دار دارای مزایای ضد باکتری ، ضد ویروس و ضد قارچ است که می تواند به درمان پا ، عفونت های باکتریایی ، پسوریازیس و زگیل کمک کند. یک مطالعه نشان داد که این ماده دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است و می تواند به درمان تب و علائم تنفسی نیز کمک کند.

رایحه تند و تند آن همراه با نشانه هایی از تمایلات گیاهی می تواند در رایحه درمانی مورد استفاده قرار گیرد یا به صورت موضعی استفاده شود تا از مزایای آن استفاده کند.

ایمنی: اگر باردار یا شیرده هستید ، قبل از استفاده از روغن پونه کوهی باید با پزشک خود صحبت کنید.