آدرس کارخانه: خراسان رضوی، سبزوار، فاز دوم شهرک صنعتی، صنعت 1

ساعت کاری 8 الی 17

info@dr-zarghani.com

تلفن تماس : 2-05144335031

آدرس کارخانه: خراسان رضوی، سبزوار، فاز دوم شهرک صنعتی، صنعت 1

گیاه دارویی یا عصاره گیاهی؟ کدام یک بهتر است!

گیاهان دارویی یا عصاره های گیاهی؛ کدام یک بهتر است؟

کپسول ، قرص ، پودر ، چای ، تنتور ، روغن. لیست روش های زایمان برای مکمل های گیاهی ادامه دارد ، اما در سطح اولیه ، گیاهان به یکی از دو روش تهیه می شوند: به عنوان گیاهان کامل ، یا به عنوان عصاره. بنابراین آیا یکی بهتر از دیگری است؟ پاسخ به منافع شما بستگی دارد.

دکتر بیل راولز ، مدیر پزشکی برنامه حیاتی ، برای ارائه شفافیت لازم ، به ما کمک کرد تا جوانب مثبت و منفی گیاهان و چهار داروی معمول عصاره گیاهی را تجزیه کنیم.

گیاهان دارویی

این موارد تقریباً همان چیزی است که به نظر می رسد: گیاه به شکل طبیعی – برگ ، ساقه و / یا ریشه – خشک شده و سپس برش داده و الک می شود (برای چای استفاده می شود) ، یا آسیاب شده و به صورت پودر خرد می شود. پودرها یا درون یک کپسول بسته بندی می شوند یا به صورت شل فروخته می شوند ، بنابراین می توانید آنها را به راحتی به یک آب میوه یا اسموتی اضافه کنید.

نکات مثبت: “راولز می گوید:” از آنجا که کل گیاه را مصرف می کنید ، طیف کاملی از مواد شیمیایی گیاهی را به شما می دهیم ، به نام مواد شیمیایی شیمیایی. “این یک چیز خوب است ، زیرا مواد شیمیایی شیمیایی گیاه با هم همکاری می کنند و ما همیشه نمی دانیم که یک ماده شیمیایی گیاهی به تنهایی چگونه عمل می کند.” و از آنجا که مراحل آماده سازی نسبتاً ساده است ، گیاهان کامل نیز گرانتر از سایر اشکال هستند.

نکات منفی: دکتر راولز می گوید: “گیاهان کامل به طور کلی استاندارد نیستند ، به این معنی که برای تعیین مقدار برخی از ترکیبات شیمیایی موجود آزمایش نشده اند.” “این کار قضاوت در مورد کیفیت و قدرت را دشوار می کند.” گیاهان کامل همچنین دارای مقداری فیبر گیاهی قابل هضم و مواد شیمیایی شیمیایی شیمیایی کمتر فعال نسبت به عصاره ها هستند. در نتیجه ، شما همه چیز را جذب نخواهید کرد و از قدرت کمتری برخوردار است ، بنابراین احتمالاً باید مقدار بیشتری از گیاه را مصرف کنید تا فواید آن را ببینید.

عصاره های گیاهی

عصاره های گیاهی موادی است که از گیاه با استفاده از حلال های مختلف استخراج می شود – ترکیبی از آب ، الکل ، مواد شیمیایی یا مایع دیگر که برای ترسیم اجزای مفید گیاه کار می کند. دکتر راولز می گوید: “عصاره ها می توانند طیف کاملی از مواد شیمیایی گیاهی را در خود داشته باشند – به طور معمول روی بسته بندی برجسته می شود.” “و بسیار معمول است که عصاره ها را به یک نشانگر قدرت و قوام استاندارد می کنیم.”

استاندارد سازی معمولاً با اندازه گیری مقدار حداقل یک یا دو ترکیب شیمیایی شیمیایی انجام می شود که در مورد آنها تحقیق شده و مشخص شده است که دارای اثرات مفید در سطح معینی هستند. اگر این ترکیبات در سطوح مورد انتظار وجود داشته باشند ، مواد شیمیایی شیمیایی باقیمانده در ماتریس گیاه در جاهایی که باید باشند نیز وجود دارد.

مقدار ترکیب اندازه گیری شده معمولاً به صورت درصدی روی برچسب نوشته می شود. به عنوان مثال ، یک مکمل حاوی آندروگرافی ممکن است بگوید که حداقل دارای 33٪ آندروگرافید (مواد شناخته شده به دلیل توانایی حمایت از ایمنی) استاندارد شده است. چهار نوع اصلی عصاره وجود دارد:

عصاره های مایع (با نام مستعار تنتور)


برای تهیه این موارد ، کل گیاه در محلولی غوطه ور می شود که چیزی فراتر از آب است – به طور معمول ترکیبی از آب و الکل است ، اما همچنین می تواند با گلیسیرین گیاهی یا سرکه سیب انجام شود. دکتر راولز توضیح می دهد: “این محلول مواد شیمیایی حیاتی گیاه را از گیاه خارج می کند و به عنوان ماده نگهدارنده عمل می کند.”

جوانب مثبت: دکتر راولز می گوید: “آنها بسیار متمرکز هستند ، بنابراین فقط کافی است مقدار کمی – 15 تا 30 قطره – مصرف کنید.” از آنجا که مستقیماً زیر زبان گرفته می شوند ، سریعتر از سایر روشها وارد جریان خون می شوند و بنابراین ممکن است زودتر متوجه اثرات آن شوید ، گرچه این امر به گیاه بستگی دارد.

نکات منفی: آنها اغلب طعم بسیار قوی ، تلخ و ناخوشایندی دارند. دکتر راولز اضافه می کند: “به علاوه ، اگر چندین عصاره مایع مختلف مصرف می کنید ، می توانید در نهایت الکل زیادی مصرف کنید ، که برای سلامتی گوارشی برخی از افراد مسئله ساز است.”

عصاره های خشک پودر شده


عصاره های پودر شده با خیساندن گیاه در یک حلال ساخته می شوند که بعداً تبخیر می شود. آنچه باقی مانده پودر غلیظ مواد شیمیایی گیاهی است که به طور معمول با مقداری پودر گیاهان کامل مخلوط می شود تا قوام ایجاد شود و به صورت کپسول ، قرص یا پودر فروخته می شود.

جوانب مثبت: دکتر راولز می گوید: “عصاره های خشک پودر شده تا حد زیادی قوی ترین داروی گیاهی هستند – حتی از عصاره های مایع نیز قوی ترند.” تهیه و حمل و نقل آنها نیز آسان است ، و به همه کاره ترین گزینه تبدیل می شوند.

نکات منفی:برخی از شرکت ها از مواد شیمیایی سخت در حلال خیس کننده استفاده می کنند که می تواند برای مصرف غیر ایمن باشد. با خرید از یک شرکت معتبر که آزمایش می کند تا از تبخیر کامل مواد شیمیایی حلال استفاده کند ، می توانید از این موارد جلوگیری کنید.

عصاره های روغنی


اینها از طریق تقطیر بخار گیاه ساخته می شوند ، که مواد شیمیایی بر پایه روغن آن را به مایع بسیار غلیظ تبدیل می کند. روغنهای اساسی به طور معمول استنشاق می شوند (برای آروماتراپی) یا به صورت موضعی استفاده می شوند. چند روغن خاص را می توان به صورت خوراکی مصرف کرد.

نکات مثبت: روغنهای اساسی بسیار قدرتمند هستند ، به این معنی که فقط با چند قطره در یک بار می توانید فواید آن را ببینید.

نکات منفی: دکتر راولز می گوید: “از آنجا که این مواد بسیار قوی هستند ، روغنهای اساسی می توانند برای غشاهای مخاطی سمی باشند – دلیل دیگر استفاده از آنها در مقادیر بسیار کم است.” “و هرگز بدون مشورت با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود ، یک روغن اساسی مصرف نکنید.”

مخلوط های لیپوزومی


یک آماده سازی نسبتاً جدید ، اینها ترکیبات فیتوشیمیایی هستند که با لیپوزومها (چربی) ترکیب شده و مواد شیمیایی را در خود جای داده است. آنها به صورت کپسول یا تنتور فروخته می شوند

جوانب مثبت: دکتر راولز می گوید: “پوشش چربی به محافظت از معده در برابر تحریک کمک می کند و باعث بهبود جذب مواد شیمیایی شیمیایی در روده می شود.”

نکات منفی: آنها مد روز هستند و بنابراین گران هستند. به علاوه ، افزودن چربی فضای کمتری برای گیاهان ایجاد می کند ، به این معنی که ممکن است دوز کافی کافی دریافت نکنید. راولز می گوید: “اگر نگران جذب هستید ، مصرف مکمل با چربی سالم مانند شیر نارگیل می تواند اساساً همان اثر را ایجاد کند.”

در حالی که مطمئناً روش های دیگری برای تهیه عصاره های گیاهی وجود دارد ، این لیست رایج ترین و محبوب ترین گزینه ها را پوشش می دهد. هر راهی را که انتخاب می کنید ، حتماً با مارکی که به آن اعتماد دارید بروید و قبل از شروع هرگونه مکمل جدید با پزشک خود مشورت کنید.