آدرس کارخانه: خراسان رضوی، سبزوار، فاز دوم شهرک صنعتی، صنعت 1

ساعت کاری 8 الی 17

info@dr-zarghani.com

تلفن تماس : 2-05144335031

آدرس کارخانه: خراسان رضوی، سبزوار، فاز دوم شهرک صنعتی، صنعت 1

کاهش فشار خون به کمک ۸ گیاه داروئی در دسترس

انواع گیاهان دارویی که موجب کاهش فشار خون می شوند

اگر فشار خون بالا داشته باشید، احتمالا پزشک داروهای مختلفی را که کاهنده فشار خون هستند به شما پیشنهاد می کند. کاهش فشار خون با کمک داروهای شیمیایی می تواند راه حل خوب و قابل دسترسی باشد؛ اما گیاهان دارویی نیز وجود دارند که قاتل فشار خون بالای شما هستند. پس می توانید با خیالی راحت داروی گیاهی برای کاهش فشار خون بالا را مصرف کنید و خودتان این مشکل را مدیریت نمایید. با ما همراه باشید تا لیستی از بهترین گیاهان دارویی که فشار خون را پایین میبرند به شما ارائه کنیم. مطمئنا با مصرف این گیاهان، می توانید سلامت جسمی بهتری داشته باشید.

لیست گیاهان دارویی برای کاهش فشار خون

گیاهان دارویی زیادی وجود دارند که می توانند برای کاهش فشار خون شما مورد استفاده قرار گیرند. می توانید این گیاهان را به همراه غذاهای خودتان در طول روز مصرف کنید، یا اینکه از دمنوش های گیاهی که با این گیاهان دارویی درست می شوند، استفاده کنید.

لیست گیاهان دارویی برای کاهش فشار خون

لیست گیاهان دارویی برای کاهش فشار خون

۱. ریحان

ریحان یکی از گیاهانی است که ما ایرانیان علاقه بسیاری زیادی به آن داریم. طعم و مزه بی نظیر ریحان باعث شده تا این گیاه خوش طعم و بو، به عنوان یکی از بهترین گیاهان برای مصرف روزانه در کنار غذا شناخته شود. احتمالا شما هم در کنار بسیاری از غذاهای گرم خودتان، از ریحان استفاده می کنید؛ اما نمی دانستید که ریحان می تواند باعث کاهش فشار خون شود.

این گیاه پرفایده دارای یک نوع آنتی اکسیدان به نام اوژنول است که نقش موثری در کاهش فشار خون دارد. این ماده می تواند یک مسدود کننده کانال کلسیم طبیعی باشد و باعث کاهش فشار خون بالای خانم ها و آقایان شود. پس حالا که با این خاصیت از ریحان آشنا شدید، چرا آن را در کنار وعده های غذایی خودتان استفاده نمی کنید؟

۲. جعفری

جعفری یکی از خوش طعم ترین سبزی هایی است که در ایران کشت می شود. بوی عالی و طعم و مزه خوب جعفری، باعث شده تا این گیاه در بسیاری از غذاها به کار برود. این گیاه کاهنده فشار خون بالا، می تواند تاثیر بسیار زیادی روی سلامت شما داشته باشد.

جعفری دارای ویتامین سی و یک کاروتنوئیدهای رژیمی است که می توانند باعث کاهش فشار خون شوند و علائم این مشکل را کاهش دهند. مطالعات زیادی وجود دارند که نشان می دهند جعفری می تواند علاوه بر کاهش دادن فشار خون، به کاهش کلسترول یا چربی بد خون نیز کمک کند.

۳. دانه کرفس

ما ایرانیان علاقه بسیار زیادی به مصرف گیاهان و ادویه های مختلف در غذاهای خودمان داریم. ولی دانه های کرفس برای بسیاری از ما ناشناخته هستند. دانه های کرفس به عنوان بهترین داروی گیاهی برای کاهش فشار خون بالا شناخته می شوند. این دانه ها دارای ترکیبات متنوعی از جمله آهن، منیزیم، کلسیم و فیبر هستند.

تحقیقات زیادی وجود دارند که نشان می دهند دانه های کرفس می توانند روی کاهش فشار خون موثر باشند. چرا که ترکیباتی در این دانه ها وجود دارند که کانال های کلسیمی را مسدود می کنند. همین خاطر با مصرف آن ها، می توانید فشار خون خودتان را کنترل کنید. ما به شما مصرف عصاره خوراکی آپیوم (کرفس) را پیشنهاد می کنیم.

۴. سیر

سیر یکی از گیاهان دارویی است که تقریبا برای هر چیزی در بدن ما مفید است. اگر بتوانید در وعده های غذایی خودتان از این گیاه دارویی استفاده کنید، می توانید از بروز بسیاری از بیماری های مختلف نیز در بدن خودتان جلوگیری کنید. افزایش جریان خون و شل کردن عروق خونی با سیر، باعث بهبود عملکرد قلب می شود و فشار خون شما را کاهش می دهد. بنابراین، عملکرد سیر به عنوان داروی گیاهی کاهنده فشار خون، گشاد کردن عروق است. در این صورت فشاری که از سوی خون به عروق وارد می شود، کاهش پیدا کرده و می توانیم شاهد تنظیم فشار خون در بدن باشیم. عصاره خوراکی آلیوم (سیر) می تواند برای شما مکمل خوبی برای کاهش فشار خون باشد.

۵. آویشن

آویشن یکی از ترکیبات گیاهی معطر است که برای بسیاری از بیماری ها مفید می باشد. این داروی گیاهی کاهش فشار خون، می تواند باعث کاهش التهاب در بدن شود و جریان خون را آرام تر کند. آویشن در تنظیم سطح قند خون نیز بسیار موثر می باشد.

بسیاری از مطالعه نشان می دهند که مصرف عصاره آویشن می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی شود. چرا که این داروی گیاهی باعث کاهش کلسترول بد، تری گلیسیرید و کل کلسترول خون شده و میزان فشار خون را کاهش می دهد. پیشنهاد ما به شما عصاره خوراکی تیمول (آویشن) است.

داروی گیاهی برای کاهش فشار خون بالا

۶. دارچین

دارچین یک ادویه معطر و بسیار عالی است که می تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد. این گیاه داروی سال ها به عنوان کاهنده فشار خون مورد استفاده قرار می گرفت. مطالعات انجام شده روی دارچین نشان می دهند که این داروی گیاهی برای کاهش فشار خون بالا، باعث گشاد شدن عروق می شود و فشار وارد شده به عروق را کاهش خواهد داد.

مزیت گیاه دارچین این است که به راحتی در وعده های غذایی قابل استفاده است. شما می توانید مقداری چوب دارچین را در چایی خودتان بیندازید و یا پودر دارچین را روی غذا بپاشید. مطمئنا با مصرف این ادویه خوش طعم، می توانید به سلامت عمومی خودتان کمک کنید. در کنار روش های گفته شده میتوانید از عصاره خوراکی سینامیل(دارچین) استفاده کنید.

۷. زنجبیل

زنجبیل یک گیاه همه کاره و پر فایده است. یکی از فواید اصلی زنجبیل، کاهش فشار خون، بهبود گردش خون و کاهش سطح کلسترول بد خون است. زنجبیل می تواند به عنوان یک مسدود کننده طبیعی برای کانال کلسیم شناخته شود.

شما دو راه ساده برای مصرف زنجبیل جهت کاهش فشار خون دارید. اولین راه اضافه کردن این گیاه به وعده های غذایی است. دومین راه نیز میل کردن مکمل های غذایی حاوی زنجبیل مانند عصاره خوراکی جینجرول (زنجبیل) است که می توانند به سلامت شما نیز کمک کنند.

کاهش فشار خون با گیاهان داروئی

کاهش فشار خون با گیاهان داروئی

۸. هل

هل یکی از خوش طعم ترین گیاهان دارویی است که با عطر بی نظیر خودش در بسیاری از شیرینی ها و غذاهای ما ایرانیان، به کار می رود. این ماده غذائی دارای آنتی اکسیدان های متنوعی است که می توانند به کاهش فشار خون کمک کنند.

هل یک ادرارآور طبیعی است و از این طریق می تواند باعث کاهش فشار خون شود. شما می توانید آن را به چایی و دمنوش های گیاهی خودتان اضافه کنید. یا اینکه پودر هل به شیرینی های خوش طعم و یا غذاهای خودتان اضافه کنید و از فواید بی نظیر آن بهره مند شوید.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با گیاهان قاتل فشار خون بالا آشنا کردیم. بدیهی است که این گیاهان می توانند گیاهان مضر برای فشار خون پایین باشند. بنابراین، افرادی که از فشار خون پایین رنج می برند، باید کمتر از این گیاهان دارویی استفاده کنند.